Selasa, 19 Mac 2013

::Resepi Kerabu Telur Dadar + Rumpai Laut::

Bismillahirrahmanirrahim...

hangpa dh msak untuk makan tengah hari ka? kalau belum, mai tengok resepi ni.. Resepi Kerabu Telur Dadar + Rumpai Laut [ collagen].. ha, sebelum ni cheQ dh ade buh resepi kerabu telur dadar ni, tapi versi tak buh rumpai laut..hak ni ade rumpai laut pulak... tengah musim kan sekarang ni..hehe...

rumpai laut banyak khasiatnya... yang paling biasa sekali orang makan untuk cantikkan kulit la... yang dah rebus bulih wat makan [buh dalam air sunquick sedap..:p ], bulih wat masker... 

tapi, kalau nak buat kerabu ni, guna yang mentah..jgn rebus.. rendam je seharian/semalaman bagi kembang...


ok..kasi posing dulu..hehe..cheQ guna rumpai laut gred AAA warna ungu... untuk resepi lengkap tengok kat entri ini ye...hehe...

abang cheQ tak mau makan ni, dia kata ada 'botox'..haha...dia takut bibir dia jadi angeline jolie...:p choyyy....

ok lah...nk sambung buat gheja.. curi-curi hapdet entry kat sekolah...

p/s : eh, ade lori coco crunch la.. nak pi beratur la sat lg... tapau buh dalam bekas air aci x? hehe

sekian...wassalam...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catat Ulasan